Nie masz pomysłu na trening outdoorowy? Zainspiruj się z nami

Przed nami długie i ciepłe dni, idealny czas, by treningi z siłowni czy zacisza swojego domu przenieść na świeże powietrze. Masz ochotę na regularne ćwiczenia outdoorowe, ale nie wiesz, od czego zacząć i na jaki rodzaj treningu się zdecydować? Spójrz na nasze propozycje.

Trening outdoorowy – zalety

Trening outdoorowy ma ogrom zalet i nie będzie przesadą stwierdzenie, że działa na nasze ciało oraz umysł lepiej niż ćwiczenia wykonywane w zamkniętych pomieszczeniach, jak siłownie czy hale sportowe. Dotleniamy organizm, dostarczamy sobie potrzebnej witaminy D, wzmacniamy odporność. Często też aktywności na świeżym powietrzu przychodzą nam bardziej naturalnie i relaksują nas skuteczniej niż te w pomieszczeniach. Niezależnie od tego czy ćwiczysz w lesie, w parku, czy na osiedlowym boisku, trening zewnętrzny świetnie wpłynie na twoje ciało, zredukuje poziom stresu i pomoże zwalczyć gorszy nastrój. W większości przypadków nie potrzebujesz do niego specjalistycznego sprzętu. Wystarczy wygodny strój oraz dobrze dobrane obuwie, na przykład buty sportowe męskie Reebok i możesz ruszać w plener.

Kalistenika – od gladiatorów do współczesnych Marines

To egzotycznie brzmiące słowo, to nic innego, jak określenie znanych nam od dziecka ćwiczeń z wykorzystaniem masy własnego ciała, takich jak pompki, przysiady, brzuszki czy podciągania na drążkach. Sama nazwa pochodzi od greckich słów „kallos”, czyli piękno i „sthenos”, a więc siła. Właśnie w starożytnej Grecji i Rzymie ta forma ćwiczeń była bardzo popularna zarówno wśród gladiatorów przygotowujących się do walk, jak i wśród wojska. Współcześnie kalistenika jest podstawą treningu wojskowego, także wśród elitarnych amerykańskich jednostek Marines. Niech jednak militarne skojarzenia Cię nie zmylą. To aktywność odpowiednia dla każdego. Jakie korzyści dają takie ćwiczenia? Wzmacniają całe ciało, wyszczuplają sylwetkę, rozwijają równowagę i koordynację ruchową, zapobiegają wadom postawy. Możesz skupiać się na wybranych partiach ciała lub działać równomiernie na wszystkie główne grupy mięśni. W ostatnich latach dużą popularność zyskuje miejska odmiana kalisteniki, określana też jako street workout, gdzie ćwiczenia wykonywane są na świeżym powietrzu, z wykorzystaniem dostępnej infrastruktury, takiej jak ławki, schody, drążki. Idealnym miejscem na połączenie kalisteniki ze stretchingiem oraz biegiem jest las, szczególnie jeśli na swojej trasie napotkasz tzw. ścieżki zdrowia z prostymi przyrządami służącymi do podciągania, robienia pompek czy brzuszków.

Skatepark – trening dla miłośników mocnych wrażeń

Lubisz jazdę na rolkach, hulajnodze czy desce, ale zwykłe mknięcie przed siebie już ci nie wystarcza? Jeżeli ekscytuje cię możliwość przekraczania własnych granic i uczenia się coraz to nowych ewolucji, to skatepark będzie miejscem dla ciebie. Gdy jesteś amatorem i dopiero chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z taką formą treningu, nie zaczynaj od wykonywania trików. Zapoznaj się z nowym miejscem, opanuj bezpieczny przejazd trasy, wjazd na każdą z przeszkód. Dowiedz się też, jakie zasady panują w skateparku, w którym chcesz ćwiczyć, tak żeby gładko wejść w środowisko, które trenuje tam już od jakiegoś czasu. Zadbaj o bezpieczeństwo. Pamiętaj o kasku oraz dobrze dobranych butach, które zapewnią Ci odpowiednią amortyzację. Jeżeli szukasz obuwia wytrzymałego, a do tego świetnie komponującego się z twoim sportowym outfitem, sprawdź ofertę Streetstyle24 i postaw na sprawdzone rozwiązania, jak buty sportowe męskie Reebok lub szeroki wybór sportowych sneakersów damskich. Co daje outdoorowy trening w skateparku? Oprócz dostarczenia organizmowi endorfin i adrenaliny, z całą pewnością uczy koordynacji ruchowej, precyzji, doskonalenia technik i pokonywania swoich słabości. To nie tylko trening dla ciała, ale i dla charakteru.

Biegi górskie – jogging z widokiem na szczyty


Biegi górskie cieszą się w Polsce coraz większą popularnością i zyskują rzesze fanów zarówno w formule alpejskiej, jak i anglosaskiej. W tej pierwszej dyscyplinie przemieszczamy się jedynie pod górę, najczęściej zdobywając konkretny szczyt, natomiast w biegach anglosaskich nasza trasa prowadzi raz w górę, raz w dół, często po górskich zboczach. Bieg w pięknych okolicznościach przyrody, do tego urozmaicony wyzwaniami, jakie stawia nam ukształtowanie terenu, może być ekscytującym wyzwaniem. Do tego poprawia kondycję, wydolność oddechową i krążeniową, wzmacnia dolne partie ciała. Start w zawodach wiąże się jednak z odpowiednim przygotowaniem i kilkumiesięcznym planem treningowym. Bez tego można nabawić się poważnej kontuzji. Jeżeli nie planujesz startu w biegowych zawodach, a trening w górach traktujesz całkowicie rekreacyjnie, również upewnij się, że dysponujesz odpowiednią formą, a dolne partie twojego ciała są odpowiednio przygotowane do pokonywania przewyższeń oraz wymagającego biegu w dół. Zacznij od krótszych przebieżek i systematycznie zwiększaj dystans oraz przewyższenia.