Ponadczasowe marki premium, które warto mieć w swojej garderobie. Na czym polega ich fenomen?

Siła marek premium, które cieszą się uwielbieniem klientów na całym świecie, wynika z wielu czynników. Poza jakością produktów, kluczową rolę odgrywają ciekawa historia, unikalne podejście do mody i kierowanie się wartościami, które są bliskie samym klientom. Jak często przyznają sami projektanci – tworzą produkty luksusowe o casualowym charakterze, które są skierowane nie tylko dla najbogatszych. Przyjrzyjmy się zjawisku fenomenu modowych brandów na przykładzie najpopularniejszych z nich.

Czemu warto kupować produkty marek premium?

Produkty modowych marek premium mają liczne przewagi nad swoimi tańszymi odpowiednikami. Kluczową z nich jest nieporównywalnie lepsza jakość. Ubrania wykonane z kiepskich materiałów bardzo często po zaledwie kilku czy kilkunastu praniach tracą swój pierwotny wygląd – zniekształcają się, zmieniają rozmiar czy zaczynają pruć. Obuwie i odzież z segmentu premium powstają z dobrych jakościowo materiałów i z dbałością o detale. Dzięki temu, są znacznie bardziej wytrzymałe i na długi czas zachowują swój nienaganny wygląd. Dzięki temu, mimo wyższej ceny zakupu, pozwalają uchronić nas przed kolejnymi wydatkami, na jakie jesteśmy narażeni wybierając wyłącznie tańsze produkty.

To niejedyna zaleta marek premium – droższe produkty sprawiają, że jesteśmy mniej podatni na impulsywne zakupy, a wybór butów czy odzieży poddajemy dokładnym przemyśleniom. To z kolei pozwala nam na stworzenie kompletnej garderoby – z pasującymi do siebie elementami. Marki premium wyróżnia też ponadczasowa stylistyka, dzięki której będziemy mogli tworzyć ponadczasowe stylizacje nawet mimo zmieniających się nieustannie trendów.

Najpopularniejsze marki premium


Tommy Hilfiger – pasja przekuta w sukces

Firma swoją nazwę zawdzięcza jej założycielowi, Thomasowi Jacobowi Hilfigerowi urodzonemu w 1951 roku w Elmirze w irlandzkiej rodzinie katolickiej. Jego rozwijająca się od młodzieńczych lat pasja nabrała rozpędu po przeprowadzce do Nowego Jorku, w którym to już w 1985 rozpoczął działalność firmy pod swoim nazwiskiem. Produkty marki stanowią esencję stylu preppy – wywodzącego się od ang. preparatory school, czyli szkoły przygotowującej uczniów do podjęcia studiów. Stylistyka ta łączy w sobie elegancję z elementami typowymi dla elitarnych uczelnianych sportów, takich jak rugby, polo, żeglarstwo czy krykiet. Projektant inspiracji poszukiwał zwłaszcza wśród ubrań studentów, uczęszczających do znakomitych uczelni Ivy League w Stanach Zjednoczonych.

Wyroby sygnowane logo marki są jednocześnie wygodne i klasyczne pod względem wzornictwa, świetnie dopełniając nieco luksusowe stylizacje. Kultowymi produktami marki stały się koszulki polo oraz swetry w serek, które skradły serca miłośników sportowej elegancji. Oferta marki jest jednak znacznie szersza i znajdziemy w niej też koszule, spodnie, kurtki i torebki. Popularnością cieszą się też Tommy Hilfiger buty, w tym kultowe już espadryle, klapki, sandały i odpowiadające na potrzeby klientów modne sneakersy.


Calvin Klein – innowacyjny prowokator

Rozpoznawalne na całym świecie logo, kultowe kampanie reklamowe i ponadczasowy minimalizm produktów – w naszym zestawieniu marek premium nie mogło zabraknąć również Calvina Kleina. Historia firmy sięga roku 1968 roku, w którym to powstał pierwszy sklep marki, w którym sprzedawano… płaszcze i sukienki damskie inspirowane stylem nowojorskiej młodzieży. Nowatorskie spojrzenie na modę i przełamywanie norm obyczajowych błyskawicznie zapewniły firmie status kultowej. Szczególną popularnością wśród odbiorców cieszyły się kolekcje jeansów, bielizny i perfum, którym towarzyszyły prowokacyjne reklamy. W ostatnich latach twarzami marki są takie gwiazdy, jak Kendall Jenner, Kendrick Lamar czy FKA Twigs.

Produkty sygnowane logo marki cechują wysoka jakość i buntowniczy styl, który przypadnie do gustu fanom modnego połączenia minimalizmu i nowoczesności. W najnowszych kolekcjach Calvin Klein znajdują się ubrania dla kobiet i mężczyzn oraz obuwie i akcesoria, takie jak portfele, torby czy paski. To wyroby utrzymujące się od dekad na topie, które mimo swojej popularności pozostały przystępne cenowo.


Lacoste – wierność zasadom

Sportowe koszulki polo z logo krokodyla stały się znakiem rozpoznawczym francuskiej marki Lacoste założonej już w 1933 roku. W bogatym asortymencie firmy znajdziemy dziś jednak o wiele więcej elementów garderoby, obuwie, perfumy, okulary, a także zegarki – utrzymane w sportowym stylu, a jednocześnie mające nutę miejskiego szyku.

Zacznijmy jednak od początków marki, której twórcą jest René Lacoste, słynny francuski tenisista. W 1926 podczas mistrzostw świata w tenisie US Open, wystąpił on we własnoręcznie zaprojektowanej koszulce z krótkim rękawem, wykonanej z francuskiej bawełny. Pojawienie się zawodnika w stroju innym niż koszula z długim rękawem i spodnie zakrywające kostki wywołało zachwyt i doprowadziło do powstania marki odzieżowej. Po zakończeniu kariery sportowej, w 1933 r. René wraz z producentem dzianin Andre Gillierem założyli firmę o nazwie La Socjete Chemie Lacoste. W latach 80. skrócono ją do nazwy, jaką znamy do dziś. Historia stoi też za kultowym logo firmy – krokodyl, a właściwie aligator, to przydomek nadany przez prasę tenisiście, który nie rozstawał się ze skórzaną teczką. Ambasadorami firmy są popularni sportowcy, a ona sama bierze udział w programie wspierającym walkę z zanikaniem wymierających gatunków aligatorów.


Chcesz uzupełnić swoja garderobę o produkty marek premium? Sprawdź ofertę odzieży i obuwia, która znajduje się na stronie streetstart24.pl i wybierz coś specjalnie dla siebie wśród produktów Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Lacoste i innych!