Co ćwiczyć, gdy siłownie zamknięte?

Siłownie, baseny i kluby fitness są pozamykane, a Ciebie roznosi energia? Mamy dla Ciebie rozwiązanie! Podpowiadamy, gdzie i co można ćwiczyć, by utrzymać zdrowie i kondycję. Sprawdź nasze propozycje!

Siłownie pozamykane – jak utrzymać dobrą kondycję?

Nieciekawa sytuacja w naszym kraju nie oznacza, że trzeba zupełnie zrezygnować z treningów. Dobrą formę możesz wypracować także w domu. Co ćwiczyć, gdy siłownie i kluby fitness są pozamykane? Polecamy:

  • ćwiczenia zwiększające siłę – dyscypliną, którą możesz uprawiać w domu, jest kalistenika, czyli trening siłowy z wykorzystaniem masy własnego ciała. Trening siłowy składa się między innymi z pompek, brzuszków, mostków oraz dipów. Aby zacząć, potrzebujesz jedynie drążka do podciągania i ławki rzymskiej;
  • jogging – gdy straciłeś dostęp do bieżni, wcale nie musisz przerywać trenowania. Załóż obuwie do biegania, np. buty Nike z serii Runner i zażyj odrobinę świeżego powietrza. Jeśli biegasz jesienią lub zimą, nie zapomnij o wielowarstwowym ubiorze. Poza dobrymi butami przydadzą się także ciepłe skarpetki, buffa pod szyję, czapka oraz rękawiczki do biegania;
  • trening cardio – w domu możesz wykonywać także ćwiczenia wytrzymałościowe. Zainwestuj w rowerek stacjonarny lub skakankę. Możesz także ćwiczyć bez sprzętu – wykroki oraz wyskoki z przysiadem, wykonywane codziennie przez 30 minut
    poprawiają kondycję, stymulują także spalanie tkanki tłuszczowej;
  • trekking – kondycję możesz budować także w górach! Wyposaż się w wytrzymałe buty trekkingowe i zaplanuj odpowiednie do swojej kondycji trasy. Zacznij od niższych gór, np. Beskidów, a dopiero, gdy nabędziesz doświadczenia, ruszaj w Tatry!
  • Jakie buty wybrać do ćwiczeń w domu?

    Jeśli chcesz ćwiczyć w domu, wybierz obuwie z lekką siateczkową cholewką i elastyczną, amortyzującą podeszwą. Z pewnością przypadną Ci do gustu buty sportowe NIKE z serii Revolution lub City Trainer. Obuwie to nadaje się idealnie do treningów obwodowych i cardio. Zapewnia ono stabilność, jednocześnie pozwalając na wykonywanie naturalnych ruchów stopą.

    Które buty nadadzą się do biegania?

    Buty do joggingu należy wybierać zgodnie z tym, po jakiej nawierzchni biegasz. Jeśli planujesz treningi na twardym podłożu, wybierz lekkie buty z pianką EVA i stoperem na pięcie, np. z linii NIKE Runner. Natomiast do ćwiczeń w trudniejszym terenie, np. joggingu
    w lesie, lepiej sprawdzą się buty trailowe. Wypróbuj Nike Air Zoom lub Nike Pegasus Trail z wodoszczelną membraną Gore-Tex. Anatomicznie wyprofilowane buty sprawdzą się zarówno na krótszych, jak i na dłuższych dystansach.

    W jakich butach uprawiać trekking?


    Gdy ćwiczenia w domu nie wystarczają, a bieganie Cię nudzi, postaw na trekking. W zdobywaniu szczytów pomogą Ci buty z serii Nike Hoodland Suede z wodoodporną membraną i podwyższoną cholewką. Warto sprawdzić także obuwie z bieżnikiem na podeszwie, z linii Manoa Leather. Ich cholewka została wykonana z grubej naturalnej skóry, dzięki czemu doskonale chronią przed zimnem.