Co łączy flagę USA z marką Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger buty – tak samo, jak wszystko inne – ma bardzo charakterystyczne. Małe, stylowe logo w trzech kolorach szybko zapada w pamięć. To najbardziej dyskretne logo ze wszystkich wiodących marek, a przy tym najłatwiej rozpoznawalne. Mały, biało-czerwono-granatowy wzór, czasem tylko jako mały prostokąt na T-shircie. Tommy Hilfiger oznacza swoim logo odzież i buty, więc są nie do pomylenia z innymi.

Czy Tommy Hilfiger buty i ubrania wzoruje na fladze USA?

Ciekawe zagadnienie, w dodatku niebezpodstawne. Na pierwszy rzut oka widać, jak bardzo odzież zaprojektowana przez Tommiego Hilfigera stworzona jest w określonym stylu, bardzo charakterystycznym. To tak zwany smart casual, czyli łączenie w sobie elegancji wyższych lotów z luźniejszym, sportowym stylem. Do tego kilka kolorów, często tych samych. Mało tego, Tommy Hilfiger odzież projektuje w taki sposób, że przypominają nieco stroje do polo, tenisa lub żeglowania. Takie skojarzenia przywodzą na myśl nie tylko USA z jego klubami sportowymi, lecz także splendor i luksus. Czy to zbieg okoliczności, a może celowy zabieg?

Tommy Hilfiger buty projektuje z myślą o prostocie i elegancji

Tylko tyle i aż tyle. Prawda jest taka, że to firma stawiająca na niemal minimalistyczne stylizacje. Przecież Tommy Hilfiger odzież zawsze produkował, celując w jednolite kolory i obowiązkowe logo w trzech kolorach. Raz większe, raz mniejsze. Nawet jeśli bardziej różnorodne, to nadal w obrębie prostego, trochę szkolnego stylu. Twórcom zależy na ponadczasowych kreacjach. Głównie chodzi o wzory, które były modne od kilku dekad i wciąż cieszą się niegasnącym zainteresowaniem. Do tego Tommy Hilfiger ma w ofercie warianty podstawowe, bez krzykliwych kolorów i świecących podeszw.

Buty Tommy Hilfiger są amerykańskie, ale dla każdego

Kluczem do sukcesu firmy jest odwoływanie się do klasycznych, amerykańskich tradycji, ale w formie uniwersalnej, pasującej do różnych ludzi i stylów. Właśnie dlatego Tommy Hilfiger wzoruje się na mundurkach szkolnych, strojach do gry w baseball, tenisa lub polo. To połączenie unifikacji i uniwersalizmu, a przy tym pragmatyczna chęć przyciągnięcia jak największej liczby klientów. Tommy Hilfiger wzoruje się na znanym sobie ubraniu rodem z collage’u, co w połączeniu z charakterystycznym logo przywodzi na myśl powiewającą flagę USA, tylko bez gwiazdek. Aczkolwiek gwiazdki były, na przykład w kampanii promocyjnej z udziałem popularnych aktorów w 1997 roku.

Na początku kariery Tommy Hilfiger buty sprzedawał osobiście

Choć trudno w to uwierzyć, na początku swojej kariery Hilfiger prowadził butik. Jako sprzedawca poznał branżę od podszewki, wliczając w to te przykre sytuacje. Jego sklepik padł i Tommy Hilfiger uczył sprzedawać się od nowa, tym razem z bardziej biznesowym podejściem. Tym razem się powiodło, bo zaczął robić karierę. Zdobył kilka prestiżowych nagród i w tej chwili tworzy jedną z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek świata. Jest też uznawany za prekursora stylu, który amerykanie nazywają preppy. To nurt projektancki czerpiący ze szkolnych ubiorów sportowych, a nacisk kładzie głównie na prostotę i stonowanie. Dlatego Tommy Hilfiger projektuje stawiając na bardzo zachowawcze formy.

Tommy Hilfiger styl preppy wyniósł ze szkoły

Elitarne korzenie tego nurtu modowego sprawiły, że Tommy Hilfiger ma sklepy praktycznie na całym świecie, bo każdy chce poczuć się lepszy. A czerpanie z najlepszych tradycji amerykańskich szkół średnich przyczyniło się do dużej popularności zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Choć Tommy Hilfiger buty i ubrania sprzedaje w wielu dużych miastach Europy, w dodatku od wielu lat. Nie jest bez znaczenia, że rozpoznawalne biało-czerwono-granatowe logo stało się synonimem luksusu. Są też sceptycy, którzy dopatrują się w modzie Hilfigera snobistycznych zapędów, ale o gustach podobno się nie dyskutuje.

Tommy Hilfiger buty najchętniej nosi made in USA

Człowiek, którego nazwisko stało się marką kojarzoną ze Stanami Zjednoczonymi, pochodzi w rzeczywistości z Irlandii. Młody Hilfiger zakochał się jednak w amerykańskim stylu życia i po latach pracy stał się jego symbolem. Takiej wizji i konsekwencji w dążeniu do wyznaczonego celu można mu tylko pozazdrościć. Tommy Hilfiger projekty tworzy od dekad, a wszystko wskazuje na to, że minimalistyczne logo już na zawsze będzie kojarzone z jakością, luksusem i dobrym smakiem. I modą wyrażającą amerykański styl życia, praktyczny, prosty i ponadczasowy.